Zakupy w Internecie

Publikacja treści: 29-02-2012, Otagowane jako: internet, portale, sklep online

Czasy, kiedy musieliśmy udać się do sklepu, by zrobić zakupy, minęły bezpowrotnie. Obecnie coraz więcej osób, nawet tych w zaawansowanym wieku, przekonuje się do handlu elektronicznego. Zakupy przez Internet możemy robić zarówno na bardzo popularnych portalach aukcyjnych jak i w licznych sklepach internetowych. Gdy decydujemy się na skorzystanie z oferty sklepów online, zwykle mamy możliwość zrobienia zakupów znacznie taniej niż w sklepie. Co istotne, obecnie można z powodzeniem kupować w Internecie także produkty spożywcze. W tym przypadku najczęściej możemy złożyć zamówienie w naszym ulubionym supermarkecie, a jeśli jego wysokość przekroczy określoną kwotę (zwykle 100 zł), nie musimy nawet płacić za dowóz zakupów do domu. Robiąc zakupy w Internecie, powinniśmy pilną uwagę zwracać do opinii konkretnych sklepów internetowych. Ponadto warto zapoznać się ze swoimi prawami dotyczącymi ewentualnych zwrotów oraz reklamacji zakupionych produktów – wszystko przebiega podobnie jak w sklepie tradycyjnym.

Geneza zakupów przez Internet

Publikacja treści: 29-02-2012, Otagowane jako: internet, portale, sklep online

Tak powszechne obecnie zakupy przez Internet maja swoje początki już w latach 80-tych ubiegłego wieku. Już wtedy działały całkiem prężnie rozwijające się systemy elektronicznej wymiany danych. Wtedy dzięki połączeniu dwóch Sewerów informowano się np. o planowanym terminie dostawy, złożeniu zamówienia czy dokonaniu płatności. W latach 80-tych mieliśmy jednak do czynienia z niebyt funkcjonalnym systemem wewnątrzfirmowym, który nie był dostępny dla szerszego grona użytkowników. Z czasem sytuacja zmieniała się, gdyż zaczęto wykorzystywać sieć to kontaktów na linii sprzedawca – konsument. Dopiero pod koniec lat 90-tych sklepy internetowe zaczęły faktycznie oferować swoje produkty w Internecie także klientom indywidualnym. Warto podkreślić, że np. w naszym kraju pierwszy sklep internetowy powstał już w roku 1997. W zasadzie od początku wieku XXI firmy i sklepu traktują Internet jak najlepsza formę sprzedaży oferowanych przez nie dóbr i usług. Obecnie rzadko, która firma nie prezentuje swej oferty w Internecie.

Typy handlu elektronicznego

Publikacja treści: 01-03-2012, Otagowane jako: internet, użytkownik, sklep online

To z jakim typem handlu elektronicznego mamy do czynienia w dużej mierze zależy od tego, kto jest podmiotem danej transakcji. W przypadku, gdy chodzi o handel pomiędzy dwoma firmami, mamy do czynienia z wymianą B2B. w jej obrębie dochodzi jednak nie tylko do transakcji stricte handlowych, nawiązuje się bowiem także nowe kontakty z klientami i wymienia informacje branżowe. Kolejnym typem handlu elektronicznego jest B2C, czyli relacja pomiędzy firmą a konsumentem. Chodzi tutaj o zwykłą sprzedaży detaliczną, w której klientem jest pojedyncza osoba prywatna. Z takim typem handlu elektronicznego jesteśmy konfrontowani najczęściej na serwisach aukcyjnych. Rzadszym typem handlu, jednak dość często obecnym na serwisach aukcyjnych, jest C2C. chodzi o transakcje, w których obie strony są osobami prywatnymi. Najrzadziej jednak zdarzają się sytuacje, kiedy mamy do czyniła z handlem, gdy to firma jest stroną kupującą, a sprzedawca jest osoba prywatna. Chociaż także ta konfiguracja występuje najczęściej na portalach aukcyjnych.

E-commerce - korzyści

Publikacja treści: 01-03-2012, Otagowane jako: internet, użytkownik, sklep online

Handel przez Internet, zwany popularnie e-commerce, ma wiele zalet dla obu stron zawieranych przez Internet transakcji. Przede wszystkim e-commerce oznacza ogromną oszczędność czasu – nie ma potrzeby poświęcania za wiele czasu na oglądanie produktów (dojazd do sklepów) czy też na wyszukiwanie najlepszej oferty. Z przyczyn obiektywnych handel elektroniczny nie wymaga zbyt rozbudowanej infrastruktury, to z kolei oznacza dodatkowe oszczędności, jeśli chodzi o poniesione koszty. Handel e-commerce jest elastyczny – ofertę łatwo można dopasować pod indywidualne potrzeby klienta. Przykładem mogą być choćby formy, które chętnie wystawiają na życzenie klientów aukcje z konkretnymi żądanymi produktami. W przypadku e-commerce znacznie łatwiej jest nawiązać kontakt ze sprzedawca, który zwykle chętnie odpowiada na wszystkie maile potencjalnego kupca. Warto jeszcze nadmienić, że również dla sprzedawcy handel elektroniczny ma liczne zalety, gdyż nie ma potrzeby wynajmować pomieszczeń na tradycyjne sklepy, co obniża koszty prowadzenia działalności.




Do czego ubierać pikowaną kurtkę? Przeczytaj na blogu http://www.gazetkipromocyjne.net/makro/ - promocje z Makro! Odwiedź warsztat Szczecin jeśli potrzebujesz przeglądu lub naprawy samochodów na profesjonalnym poziomie. Warsztat ok.

[1] 2 3     następna