Produkty impulsywne

Publikacja treści: 30-03-2012, Otagowane jako: strategia marketingowa, koszty, popularność

Określenie „produkty impulsywne” to typowy termin z marketingu sklepowego. Chodzi o wszystkie te produkty, które znajdują się koło kas w supermarketach – bardzo często uzupełniamy nimi nasze koszyki, choć nie zamierzaliśmy ich wcześniej kupować. Warto dodać, że kupowaniu produktów impulsywnych sprzyjają kolejki przy kasie. Klienci często nabierają ochoty na jakąś przekąskę, z tych, które wyłożone są tuż obok nich. Zwykle wybierane są batonu, napoje w małych butelkach, gumy do żucia. Produkty tego typu są szczególnie nęcące dla dzieci. Na impulsywnym działaniu bazują także kosze z produktami w okazyjnych cenach, które zawsze znajdują się tuż za wejściem do sklepu. Zwykle łatwo skusisz klienta na jedne z oferowanych produktów, gdyż wchodząc dopiero do sklepu, nie zastanawiamy się jeszcze, ile pieniędzy nam zostało. Zakup niezaplanowany może jednak dotyczyć także sytuacji, kiedy np. możemy nabyć 3 produkty w cenie 2 itd. Zwykle zanim zdążymy się zastanowić, po co nam tyle egzemplarzy danego towaru, ląduje on już w naszym koszyku.

Koszyk w supermarkecie a wielkość naszych zakupów

Publikacja treści: 05-04-2012, Otagowane jako: strategia marketingowa, popularność, koszty

Jeśli zastanawiamy się, w jaki sposób sklepy zachęcają do zrobienia większych zakupów, to na pewno można by było wspomnieć także o koszykach i wózkach na zakupy. Przede wszystkim powiedzmy sobie wprost – nakaz chodzenie po sklepie z koszykiem ma nie tyle chronić przed ewentualnymi kradzieżami, co spowodować, że szybciej kupimy coś, czego nie planowaliśmy. Wiadomo, że gdybyśmy weszli tylko po np. krem i nie wzięli koszyka, to raczej nie kupilibyśmy zbyt wiele nadprogramowych towarów. Bo po prostu ciężko byłoby się z nimi zabrać. Sama wielkość koszyka na zakupy jest już świadomym zabiegiem marketingowym. Zwykle nie wrzucamy do niego jednego tylko przedmiotu, podświadomie napełniamy koszyk, co prowadzi do większego wydatku przy kasie. Podobnie sytuacja wygląda, gdy weźmiemy wózek, tym razem mamy jeszcze więcej miejsca, które zwykle zapełniamy dość bezmyślnie. Do tego wózek jest znacznie dla nas wygodniejszy, nie musimy przecież męczyć się z ciężarem zakupów, dlatego też ostatecznie robimy wielkie zakupy, nawet jeśli na naszej liście figurowało zaledwie 10 produktów.




fotele sklep

poprzednia     1 [2]