Promocje

Publikacja treści: 29-03-2012, Otagowane jako: hipermarket, strategia marketingowa

Dość częstym sposobem na zwiększenie sprzedaży wybranych produktów jest promocja na nie – nic tak nie przyciąga klientów jak jakaś specjalna oferta, która obiecuje wielkie korzyści finansowe. Do promocji trzeba jednak podchodzić sceptycznie. Choć to niezgodne z prawem, bardzo często dzieje się tak, iż cena „promocyjna” jest taka sama jak cena regularna. Wystarczy jednak wielki napis „promocja”, by zachęcić ludzi do kupna danego produktu. Warto pomyśleć także, dlaczego właściwie dane promocje są organizowane. Przecież w interesie supermarketu wcale nie leży sprzedawanie danych produktów po ułamku ich ceny. Przeważnie w promocji spotkać możemy produkty, które zostały zamówione w byt dużej ilości lub też takie, którym kończy się termin przydatności do spożycia. Często też stosuje się promocje na produkty drogie. Dzięki temu hipermarket wyprzedaje droższy towar, ponieważ klientom wydaje się, że, kupując dany produkt po promocyjnej cenie, robią lepszy interes, niż gdyby zdecydowali się na tańszy, kupowany na co dzień towar.






Przeczytaj również:

Merchandising i ustawienie stoisk


Mechandising, czyli określony sposób ustawienia produktów na półkach, ma ogromny wpływ na to, co ostatecznie klient kupi. Przede wszystkim stosowana jest prosta zasada – na wysokości oczu klienta ustawiane są droższe produkty, a niżej te w bardziej przystępnych cenach. Trick ten znany jest wszystkim, a mimo to ludzie ciągle ...

Kolorystyka i muzyka


Czy zastanawialiśmy się dlaczego wnętrza supermarketów utrzymane są zwykle w jasnych pastelowych kolorach i dlaczego stale słychać w tle muzykę? Nie jest to bynajmniej przypadek, obie kwestie wynikają z założeń sklepowego marketingu. Warto by np. zastanowić się, dlaczego napisy „promocja” są zwykle czerwone? Nie jest ...

Produkty impulsywne


Określenie „produkty impulsywne” to typowy termin z marketingu sklepowego. Chodzi o wszystkie te produkty, które znajdują się koło kas w supermarketach – bardzo często uzupełniamy nimi nasze koszyki, choć nie zamierzaliśmy ich wcześniej kupować. Warto dodać, że kupowaniu produktów impulsywnych sprzyjają kolejki ...