Produkty impulsywne

Publikacja treści: 30-03-2012, Otagowane jako: strategia marketingowa, koszty, popularność

Określenie „produkty impulsywne” to typowy termin z marketingu sklepowego. Chodzi o wszystkie te produkty, które znajdują się koło kas w supermarketach – bardzo często uzupełniamy nimi nasze koszyki, choć nie zamierzaliśmy ich wcześniej kupować. Warto dodać, że kupowaniu produktów impulsywnych sprzyjają kolejki przy kasie. Klienci często nabierają ochoty na jakąś przekąskę, z tych, które wyłożone są tuż obok nich. Zwykle wybierane są batonu, napoje w małych butelkach, gumy do żucia. Produkty tego typu są szczególnie nęcące dla dzieci. Na impulsywnym działaniu bazują także kosze z produktami w okazyjnych cenach, które zawsze znajdują się tuż za wejściem do sklepu. Zwykle łatwo skusisz klienta na jedne z oferowanych produktów, gdyż wchodząc dopiero do sklepu, nie zastanawiamy się jeszcze, ile pieniędzy nam zostało. Zakup niezaplanowany może jednak dotyczyć także sytuacji, kiedy np. możemy nabyć 3 produkty w cenie 2 itd. Zwykle zanim zdążymy się zastanowić, po co nam tyle egzemplarzy danego towaru, ląduje on już w naszym koszyku.




bielizna gaia ciemnia

Przeczytaj również:

Koszyk w supermarkecie a wielkość naszych zakupów


Jeśli zastanawiamy się, w jaki sposób sklepy zachęcają do zrobienia większych zakupów, to na pewno można by było wspomnieć także o koszykach i wózkach na zakupy. Przede wszystkim powiedzmy sobie wprost – nakaz chodzenie po sklepie z koszykiem ma nie tyle chronić przed ewentualnymi kradzieżami, co spowodować, że szybciej ...

Manipulacje w hipermarketach


Chyba wszyscy co jakiś czas robimy zakupy w hipermarketach – zwykle cenimy sobie różnorodny asortyment i niższe ceny w tych sklepach. Ale czy wiemy także, że bardzo często w sklepach tego typu stajemy się ofiar wyrafinowanej manipulacji? W nowoczesnych hipermarketach strategia sprzedaży jest wypadkowa badań psychologicznych ...

Promocje


Dość częstym sposobem na zwiększenie sprzedaży wybranych produktów jest promocja na nie – nic tak nie przyciąga klientów jak jakaś specjalna oferta, która obiecuje wielkie korzyści finansowe. Do promocji trzeba jednak podchodzić sceptycznie. Choć to niezgodne z prawem, bardzo często dzieje się tak, iż cena „promocyjna” ...