Merchandising i ustawienie stoisk

Publikacja treści: 29-03-2012, Otagowane jako: hipermarket, koszty, towar

Mechandising, czyli określony sposób ustawienia produktów na półkach, ma ogromny wpływ na to, co ostatecznie klient kupi. Przede wszystkim stosowana jest prosta zasada – na wysokości oczu klienta ustawiane są droższe produkty, a niżej te w bardziej przystępnych cenach. Trick ten znany jest wszystkim, a mimo to ludzie ciągle się na niego nabierają. Kolejnym sposobem na zwiększeni obrotów sklepu jest ustawianie droższych produktów obok dóbr luksusowych z tej samej kategorii. W ten sposób droższy produkt stanie się w oczach klienta relatywnie tanim i zwiększy się prawdopodobieństwo, że właśnie on zostanie zakupiony. A jak wygląda sytuacja, jeśli chodzi o specjalne ustawienie stoisk? Nie jest przypadkowym posunięciem, że np., stoisko z pieczywem zawsze znajduje się daleko od wejścia. Dzięki temu, aby kupić chleb czy bułki, musimy przejść praktycznie przez cały sklep, co może zaowocować licznym zakupami pod wpływem impulsu. A przecież o to właśnie chodzi osobom odpowiedzialnym za rozstawienie poszczególnych stoisk.




damskie torebki rossman zakupy online

Przeczytaj również:

Kolorystyka i muzyka


Czy zastanawialiśmy się dlaczego wnętrza supermarketów utrzymane są zwykle w jasnych pastelowych kolorach i dlaczego stale słychać w tle muzykę? Nie jest to bynajmniej przypadek, obie kwestie wynikają z założeń sklepowego marketingu. Warto by np. zastanowić się, dlaczego napisy „promocja” są zwykle czerwone? Nie jest ...

Produkty impulsywne


Określenie „produkty impulsywne” to typowy termin z marketingu sklepowego. Chodzi o wszystkie te produkty, które znajdują się koło kas w supermarketach – bardzo często uzupełniamy nimi nasze koszyki, choć nie zamierzaliśmy ich wcześniej kupować. Warto dodać, że kupowaniu produktów impulsywnych sprzyjają kolejki ...

Koszyk w supermarkecie a wielkość naszych zakupów


Jeśli zastanawiamy się, w jaki sposób sklepy zachęcają do zrobienia większych zakupów, to na pewno można by było wspomnieć także o koszykach i wózkach na zakupy. Przede wszystkim powiedzmy sobie wprost – nakaz chodzenie po sklepie z koszykiem ma nie tyle chronić przed ewentualnymi kradzieżami, co spowodować, że szybciej ...