Manipulacje w hipermarketach

Publikacja treści: 28-03-2012, Otagowane jako: hipermarket, strategia marketingowa, materiały

Chyba wszyscy co jakiś czas robimy zakupy w hipermarketach – zwykle cenimy sobie różnorodny asortyment i niższe ceny w tych sklepach. Ale czy wiemy także, że bardzo często w sklepach tego typu stajemy się ofiar wyrafinowanej manipulacji? W nowoczesnych hipermarketach strategia sprzedaży jest wypadkowa badań psychologicznych i strategii marketingowych. Aby towar lepiej się sprzedawał stosuje się specjalna kolorystykę wystroju wnętrz, puszcza się także określony rodzaj muzyki, który ma zachęcić do robienia zakupów. Jak wynika z ankiet, techniki manipulacyjne hipermarketów naprawdę przynoszą efekty. Mniej więcej 53% wszystkich kupionych produktów zakupujemy pod wpływem impulsu, nie planując tego wcześniej. Zazwyczaj tylko 30% zakupionych przez nas artykułów należy do produktów, które planowaliśmy kupić już wcześniej. Jak się okazuje, manipulacja klientami pozwala hipermarketom na zwiększenie swoich obrotów nawet o 300%, co, rzecz jasna, przekłada się na niebotyczne kwoty pieniężne.




wywoływanie odbitek online

Przeczytaj również:

Promocje


Dość częstym sposobem na zwiększenie sprzedaży wybranych produktów jest promocja na nie – nic tak nie przyciąga klientów jak jakaś specjalna oferta, która obiecuje wielkie korzyści finansowe. Do promocji trzeba jednak podchodzić sceptycznie. Choć to niezgodne z prawem, bardzo często dzieje się tak, iż cena „promocyjna” ...

Merchandising i ustawienie stoisk


Mechandising, czyli określony sposób ustawienia produktów na półkach, ma ogromny wpływ na to, co ostatecznie klient kupi. Przede wszystkim stosowana jest prosta zasada – na wysokości oczu klienta ustawiane są droższe produkty, a niżej te w bardziej przystępnych cenach. Trick ten znany jest wszystkim, a mimo to ludzie ciągle ...

Kolorystyka i muzyka


Czy zastanawialiśmy się dlaczego wnętrza supermarketów utrzymane są zwykle w jasnych pastelowych kolorach i dlaczego stale słychać w tle muzykę? Nie jest to bynajmniej przypadek, obie kwestie wynikają z założeń sklepowego marketingu. Warto by np. zastanowić się, dlaczego napisy „promocja” są zwykle czerwone? Nie jest ...