Koszyk w supermarkecie a wielkość naszych zakupów

Publikacja treści: 05-04-2012, Otagowane jako: strategia marketingowa, popularność, koszty

Jeśli zastanawiamy się, w jaki sposób sklepy zachęcają do zrobienia większych zakupów, to na pewno można by było wspomnieć także o koszykach i wózkach na zakupy. Przede wszystkim powiedzmy sobie wprost – nakaz chodzenie po sklepie z koszykiem ma nie tyle chronić przed ewentualnymi kradzieżami, co spowodować, że szybciej kupimy coś, czego nie planowaliśmy. Wiadomo, że gdybyśmy weszli tylko po np. krem i nie wzięli koszyka, to raczej nie kupilibyśmy zbyt wiele nadprogramowych towarów. Bo po prostu ciężko byłoby się z nimi zabrać. Sama wielkość koszyka na zakupy jest już świadomym zabiegiem marketingowym. Zwykle nie wrzucamy do niego jednego tylko przedmiotu, podświadomie napełniamy koszyk, co prowadzi do większego wydatku przy kasie. Podobnie sytuacja wygląda, gdy weźmiemy wózek, tym razem mamy jeszcze więcej miejsca, które zwykle zapełniamy dość bezmyślnie. Do tego wózek jest znacznie dla nas wygodniejszy, nie musimy przecież męczyć się z ciężarem zakupów, dlatego też ostatecznie robimy wielkie zakupy, nawet jeśli na naszej liście figurowało zaledwie 10 produktów.




chwilówki chwilówki kombajn kosmetyczny 12w1

Przeczytaj również:

Manipulacje w hipermarketach


Chyba wszyscy co jakiś czas robimy zakupy w hipermarketach – zwykle cenimy sobie różnorodny asortyment i niższe ceny w tych sklepach. Ale czy wiemy także, że bardzo często w sklepach tego typu stajemy się ofiar wyrafinowanej manipulacji? W nowoczesnych hipermarketach strategia sprzedaży jest wypadkowa badań psychologicznych ...

Promocje


Dość częstym sposobem na zwiększenie sprzedaży wybranych produktów jest promocja na nie – nic tak nie przyciąga klientów jak jakaś specjalna oferta, która obiecuje wielkie korzyści finansowe. Do promocji trzeba jednak podchodzić sceptycznie. Choć to niezgodne z prawem, bardzo często dzieje się tak, iż cena „promocyjna” ...

Merchandising i ustawienie stoisk


Mechandising, czyli określony sposób ustawienia produktów na półkach, ma ogromny wpływ na to, co ostatecznie klient kupi. Przede wszystkim stosowana jest prosta zasada – na wysokości oczu klienta ustawiane są droższe produkty, a niżej te w bardziej przystępnych cenach. Trick ten znany jest wszystkim, a mimo to ludzie ciągle ...