Kolorystyka i muzyka

Publikacja treści: 30-03-2012, Otagowane jako: hipermarket, koszty, towar

Czy zastanawialiśmy się dlaczego wnętrza supermarketów utrzymane są zwykle w jasnych pastelowych kolorach i dlaczego stale słychać w tle muzykę? Nie jest to bynajmniej przypadek, obie kwestie wynikają z założeń sklepowego marketingu. Warto by np. zastanowić się, dlaczego napisy „promocja” są zwykle czerwone? Nie jest to bynajmniej przypadkowe działanie. Jak wykazały badania, czerwona barwa zachęca nas do nieprzemyślanych działań, a wiec także do szybkich zakupów bez zastanowienia. Póki co w naszym kraju jeszcze nie stosuje się tak skutecznej muzycznej „zachęty” jak w innych krajach, jednak warto wyjaśnić, w jaki sposób jeszcze supermarkety mogą zwiększyć swoje obroty. Jeśli muzyka ma przynieść wymierny efekt, powinna być ona dość wolna, wręcz usypiająca. Dzięki temu klient zostaje dłużej w sklepie. Podkład muzyczny powinien się jednocześnie cechować dość szybkim rytmem, co ma doprowadzić, podobnie jak wspomniana czerwona barwa, do szybszej decyzji o zakupie jakiegoś przedmiotu.




http://www.otozegarki.pl/casio-11-b,CASIO+CLASSIC-113851-c chwilówki chwilówki

Przeczytaj również:

Produkty impulsywne


Określenie „produkty impulsywne” to typowy termin z marketingu sklepowego. Chodzi o wszystkie te produkty, które znajdują się koło kas w supermarketach – bardzo często uzupełniamy nimi nasze koszyki, choć nie zamierzaliśmy ich wcześniej kupować. Warto dodać, że kupowaniu produktów impulsywnych sprzyjają kolejki ...

Koszyk w supermarkecie a wielkość naszych zakupów


Jeśli zastanawiamy się, w jaki sposób sklepy zachęcają do zrobienia większych zakupów, to na pewno można by było wspomnieć także o koszykach i wózkach na zakupy. Przede wszystkim powiedzmy sobie wprost – nakaz chodzenie po sklepie z koszykiem ma nie tyle chronić przed ewentualnymi kradzieżami, co spowodować, że szybciej ...

Manipulacje w hipermarketach


Chyba wszyscy co jakiś czas robimy zakupy w hipermarketach – zwykle cenimy sobie różnorodny asortyment i niższe ceny w tych sklepach. Ale czy wiemy także, że bardzo często w sklepach tego typu stajemy się ofiar wyrafinowanej manipulacji? W nowoczesnych hipermarketach strategia sprzedaży jest wypadkowa badań psychologicznych ...