Wpisy dla tagu: użytkownik

Typy handlu elektronicznego

Publikacja treści: 01-03-2012, Otagowane jako: internet, użytkownik, sklep online

To z jakim typem handlu elektronicznego mamy do czynienia w dużej mierze zależy od tego, kto jest podmiotem danej transakcji. W przypadku, gdy chodzi o handel pomiędzy dwoma firmami, mamy do czynienia z wymianą B2B. w jej obrębie dochodzi jednak nie tylko do transakcji stricte handlowych, nawiązuje się bowiem także nowe kontakty z klientami i wymienia informacje branżowe. Kolejnym typem handlu elektronicznego jest B2C, czyli relacja pomiędzy firmą a konsumentem. Chodzi tutaj o zwykłą sprzedaży detaliczną, w której klientem jest pojedyncza osoba prywatna. Z takim typem handlu elektronicznego jesteśmy konfrontowani najczęściej na serwisach aukcyjnych. Rzadszym typem handlu, jednak dość często obecnym na serwisach aukcyjnych, jest C2C. chodzi o transakcje, w których obie strony są osobami prywatnymi. Najrzadziej jednak zdarzają się sytuacje, kiedy mamy do czyniła z handlem, gdy to firma jest stroną kupującą, a sprzedawca jest osoba prywatna. Chociaż także ta konfiguracja występuje najczęściej na portalach aukcyjnych.

E-commerce - korzyści

Publikacja treści: 01-03-2012, Otagowane jako: internet, użytkownik, sklep online

Handel przez Internet, zwany popularnie e-commerce, ma wiele zalet dla obu stron zawieranych przez Internet transakcji. Przede wszystkim e-commerce oznacza ogromną oszczędność czasu – nie ma potrzeby poświęcania za wiele czasu na oglądanie produktów (dojazd do sklepów) czy też na wyszukiwanie najlepszej oferty. Z przyczyn obiektywnych handel elektroniczny nie wymaga zbyt rozbudowanej infrastruktury, to z kolei oznacza dodatkowe oszczędności, jeśli chodzi o poniesione koszty. Handel e-commerce jest elastyczny – ofertę łatwo można dopasować pod indywidualne potrzeby klienta. Przykładem mogą być choćby formy, które chętnie wystawiają na życzenie klientów aukcje z konkretnymi żądanymi produktami. W przypadku e-commerce znacznie łatwiej jest nawiązać kontakt ze sprzedawca, który zwykle chętnie odpowiada na wszystkie maile potencjalnego kupca. Warto jeszcze nadmienić, że również dla sprzedawcy handel elektroniczny ma liczne zalety, gdyż nie ma potrzeby wynajmować pomieszczeń na tradycyjne sklepy, co obniża koszty prowadzenia działalności.

Wady handlu online

Publikacja treści: 02-03-2012, Otagowane jako: sieć, użytkownik, sprzedaż

Wiele mówi się o tym, jak korzystne są oferty handlowe dostępne w Internecie, jednak nie wolno zapominać, że zakupy przez Internet mają niestety także pewne wady. Przede wszystkim zakupy przez Internet wymagają wielkiej ostrożności, gdy chodzi o płatności bezgotówkowe. Niestety ciągle jeszcze zdarza się, że dochodzi do oszustw. Gdy robimy zakupy przez Internet, niestety nie mamy możliwość wypróbowania wybranych towarów. Jest to dość problematyczne, gdy kupujemy odzież lub obuwie. Pewnym problemem może być również fakt, ze nie zawsze można od razu uzyskać odpowiedź na nurtujące nas pytania co do produktu. Bywa, że na maila zwrotnego musimy czekać nawet kilka godzin. Również sprzedawcy Internetowi mają prawo uskarżać się na kilka spraw. Zwykle na pierwszym miejscu wymienia się koszt wysyłki towaru –jest on według wielu sprzedawców zbyt wysoki. Czasami zdarza się nawet, że przekracza koszt samego sprzedawanego towaru. Pewnym problemem jest także fakt, że przy zakupach przez Internet nie zawsze jeszcze da się zapłacić sprawnie karta kredytową.

Porównywarki cenowe

Publikacja treści: 02-03-2012, Otagowane jako: sieć, użytkownik, sprzedaż

Gdy zależy nam na tym, aby nasze zakupy były jak najtańsze, najlepszym sposobem znalezienie korzystnej oferty jest wypróbowanie porównywarki cenowej. Są to serwisy, które posiadają informacje o oferowanych w e-sklepach produktach i ich cenach. Gdy w wyszukiwarkę wprowadzimy konkretne dane dotyczące szukanego produktu, porównywarki automatycznie wygenerują informacje interesujących ofertach. Przeważnie w takich zestawieniach od razu układa się produkty w odpowiednią kolejność pod względem ich ceny. Bardziej zaawansowane porównywarki cenowe udostępniają nam informacje nie tylko o samych cenach, ale także o obsłudze przez dany sklep. Można najczęściej zapoznać się nawet z opiniami dotychczasowych klientów danego sprzedawcy Warto nadmienić, że obecnie mamy do wyboru nie tylko porównywarki, które prezentują produkty różnych sklepów. Skorzystać można także z takich, które specjalizują się w produktach jednego konkretnego typu – są top np. porównywarki finansowe lub porównywarki usług.




testery perfum zakupy tv blendera do smoothie matryce, referentki, plombownice