Wpisy dla tagu: towar

Merchandising i ustawienie stoisk

Publikacja treści: 29-03-2012, Otagowane jako: hipermarket, koszty, towar

Mechandising, czyli określony sposób ustawienia produktów na półkach, ma ogromny wpływ na to, co ostatecznie klient kupi. Przede wszystkim stosowana jest prosta zasada – na wysokości oczu klienta ustawiane są droższe produkty, a niżej te w bardziej przystępnych cenach. Trick ten znany jest wszystkim, a mimo to ludzie ciągle się na niego nabierają. Kolejnym sposobem na zwiększeni obrotów sklepu jest ustawianie droższych produktów obok dóbr luksusowych z tej samej kategorii. W ten sposób droższy produkt stanie się w oczach klienta relatywnie tanim i zwiększy się prawdopodobieństwo, że właśnie on zostanie zakupiony. A jak wygląda sytuacja, jeśli chodzi o specjalne ustawienie stoisk? Nie jest przypadkowym posunięciem, że np., stoisko z pieczywem zawsze znajduje się daleko od wejścia. Dzięki temu, aby kupić chleb czy bułki, musimy przejść praktycznie przez cały sklep, co może zaowocować licznym zakupami pod wpływem impulsu. A przecież o to właśnie chodzi osobom odpowiedzialnym za rozstawienie poszczególnych stoisk.

Kolorystyka i muzyka

Publikacja treści: 30-03-2012, Otagowane jako: hipermarket, koszty, towar

Czy zastanawialiśmy się dlaczego wnętrza supermarketów utrzymane są zwykle w jasnych pastelowych kolorach i dlaczego stale słychać w tle muzykę? Nie jest to bynajmniej przypadek, obie kwestie wynikają z założeń sklepowego marketingu. Warto by np. zastanowić się, dlaczego napisy „promocja” są zwykle czerwone? Nie jest to bynajmniej przypadkowe działanie. Jak wykazały badania, czerwona barwa zachęca nas do nieprzemyślanych działań, a wiec także do szybkich zakupów bez zastanowienia. Póki co w naszym kraju jeszcze nie stosuje się tak skutecznej muzycznej „zachęty” jak w innych krajach, jednak warto wyjaśnić, w jaki sposób jeszcze supermarkety mogą zwiększyć swoje obroty. Jeśli muzyka ma przynieść wymierny efekt, powinna być ona dość wolna, wręcz usypiająca. Dzięki temu klient zostaje dłużej w sklepie. Podkład muzyczny powinien się jednocześnie cechować dość szybkim rytmem, co ma doprowadzić, podobnie jak wspomniana czerwona barwa, do szybszej decyzji o zakupie jakiegoś przedmiotu.

Media Markt

Publikacja treści: 08-04-2012, Otagowane jako: supermarket, popularność, towar

Media Markt to niemiecka sieć handlowa, która znamy wszyscy choćby z reklam z dość kontrowersyjnym sloganem „Nie dal idiotów”. Supermarkety Media Markt oferują nam wszelkiego rodzaju sprzęt AGD oraz RTV. Znajdziemy także w ich asortymencie filmy, muzykę, komputery sprzęt fotograficzny, nagłośnieniowy itd. W naszym kraju sieć ma póki co 45 sklepów, ze względu na och popularność można spokojnie założyć, że powstaną kolejne. Media Markt to część koncernu, do którego należy także Real, co tłumaczy dlaczego często oba sklepy tworzą jedną całość. Warto jako ciekawostkę dodać jeszcze, że po raz pierwszy sklep Media Markt otworzono już w roku 1979 w Monachium. Obecnie siec tych sklepów rozwija się w całej Europie. Ze względu na dość dosadne hasła reklamowe market nie cieszyć sie może wielką sympatią, jednak i tak przynosi ogromne zyski. Znacznie niższe ceny niż w innych sklepach. Tego rodzaju, bardzo szeroka oferta i korzystny dla klienta system zwrotów i reklamacji zachęcają do skorzystania z oferty Media Markt.

Biedronka

Publikacja treści: 08-04-2012, Otagowane jako: marka, popularność, towar

Biedronka to najbardziej rozpoznawalna sieć handlowa w naszym kraju. Jak wynika z badań rynku, w przeciągu ostatnich sześciu miesiące w sklepach tej sieci zrobiło zakupu mniej więcej 60% Polaków. 90% badanych przyznaje natomiast, że zna tę markę. Dlaczego właściwie tak bardzo lubimy ten słynny dyskont? Przede wszystkim za niskie ceny. Nie świadczą one bynajmniej o niskiej jakości produktów, gdyż sieć posiada własny system dystrybucji, który znacznie zmniejsza koszty transportu towaru, co finalnie przekłada się na jego niższą cenę. Ponadto wiele oferowanych w sklepach Biedronki produktów wytwarza jest przez znanych producentów, którzy pewne oferowane towary produkują specjalnie dla dyskontu. Można tutaj wyminie choćby Coca Colę w butelce o pojemności 1,75 l – produktu tego nie znajdziemy w żadnym innym sklepie. Popularność Biedronki wynika także z faktu, że obecnie w naszym kraju mamy aż 1750 sklepów tej marki – żadna inna sieć handlowa w Polsce nie jest tak rozbudowana.




Gawra, Kolejowa 21, 65-548 Zielona Góra zapraszamy na wear house pl metalowe grawerowane tabliczki na drzwi