Wpisy dla tagu: kupiec

Zakupy grupowe – zasada działania

Publikacja treści: 06-03-2012, Otagowane jako: zakupy grupowe, kupiec, usługi

Jeśli szukamy propozycji na ciekawy, lecz niezbyt drogi, prezent, lub też chcemy wyjechać na weekend, warto pomyśleć o zakupach grupowych. Może się okazać, że zaoszczędzimy nawet do 80% pierwotnej ceny danego towaru lub usługi. Jeśli chcemy kupować taniej, na początek należy zarejestrować się na jednym z portali zakupowych – lepiej wybrać te większe, bowiem oferują nam one także więcej ciekawych ofert. Jeśli już zdecydujemy się na jakiś kupon, płacimy za niego przelewem elektronicznym lub za pomocą karty kredytowej. Jeśli tylko dana oferta będzie miała odpowiednia ilość chętnych, transakcja zostanie zrealizowana, kupon zostanie wysłany do nas na podanego przy rejestracji maila. W przypadku, gdy nie uda się uzbierać odpowiedniej liczby chętnych, naturalnie wpłacone przez nas pieniądze zostaną nam szybko zwrócone. Jak widać, cała procedura jest bardzo prosta. Warto dodać jeszcze, że większość serwis zakupowych umożliwia nam zarobienie na polecaniu ich znajomych. Taki program partnerski może okazać się być bardzo korzystny.

Zakupy grupowe dla zmotoryzowanych

Publikacja treści: 06-03-2012, Otagowane jako: zakupy grupowe, kupiec, zniżki

Zakupy grupowe to nie tylko zniżki na wyjścia do restauracji czy teatru lub tanie wakacje. Także osoby zmotoryzowane powinny być usatysfakcjonowane ofertą najpopularniejszych w sieci portali zakupowych. Na sam początek warto wspomnieć o ofertach na kursy prawa jazdy – wiadomo, ze kursy te są dosyć drogie, dlatego też możliwość zapłacenia za nie przynajmniej 50?% mniej powinna być atrakcyjna ofertą dla osób, które chcą zdobyć prawo jazdy. Zwykle zaleca się jednak ofertę zniżkową skonsultować z dana szkołą jazdy – wystarczy zadzwonić by zyskać pewność, czy opłaca się zakupić dany kupon. Dość często można znaleźć także oferty grupowe dotyczące mycia samochodów lub wymiany opon – ta ostania opcja jest bardzo popularna. Także różnego rodzaju naprawy stają się przedmiotem transakcji na portalach zakupowych – zwykle chodzi tutaj o wymianę oleju, filtrów itd. Oczywiście w przypadku zakupów o charakterze motoryzacyjnym postępujemy tak samo jak w przypadku innych zakupów – kupujemy specjalny kupon, płacąc za niego przelewem.

Wady zakupów grupowych

Publikacja treści: 09-03-2012, Otagowane jako: oferta, kupiec, usługi

Moda na zakupy grupowe sprawia, że samo ciśnie się na usta pytanie, czy faktycznie nie mają one żadnych wad. Niestety nie zawsze wyjątkowo tanie usługi kupowane grupowo cechują się odpowiednio dobra obsługą. Niektórzy klienci są zawiedzeni także faktem, ze na decyzję co do zakupy zwykle ma sie około 24 godzin, zanim zostaną wyprzedane wszystkie oferty. Nie jest to zbyt przyjemne, gdy w grę wchodzi perspektywa wydania większej sumy pieniędzy np. na jakiś wyjazd we dwoje. Wiele osób jest niezadowolonych także z tego, jak rozwiązuje się kwestie ilości chętnych - z jednej strony mamy ograniczoną liczbę ofert , drugiej natomiast oferencie nie starają się pozyskać nowych klientów, gdy za mało osób zgłosiło się do danej oferty, by mogła ona zostać zrealizowana. Problemem jest czasami także rezygnacja z zakupionego przedmiotu czy usługi – naturalnie przysługuje nam w takiej sytuacji zwrot pieniędzy. Jednak niestety zdarza się, że musimy czekać na niego aż 30 dni, warto zatem dokładnie czytać regulaminy grupowych akcji promocyjnych.

Historia zakupów grupowych

Publikacja treści: 11-03-2012, Otagowane jako: oferta, kupiec, gruper

Zakupy grupowe, choć nie w wersji online, mają całkiem długą tradycję. Od dawna bowiem w przypadku zamawiania większej ilości towarów można było liczyć na wyraźny rabat. Obecnie jednak zakupy grupowe funkcjonują przede wszystkim w Internecie, gdzie łatwiej można znaleźć odpowiednio duża ilość kupców. Pierwszy zorganizowany portal oferujący możliwość zniżkowych zakupów grupowych powstała w Stanach Zjednoczonych w roku 2008 – chodzi o znany Goupon. Idea zyskownych zakupów szybko okazała się być strzałem w dziesiątkę, co spowodowało, że zaczęto tworzyć inne portale tego typu. Również w naszym kraju powstały podobne serwisy, można tutaj wymienić choćby Grupon, Gruper, MyDeal i inne. Jak wynika ze statystyk w naszym kraju póki co mniej więcej 25 % internautów zdążyło już zrobić zakupy grupowe. Dotychczas ta forma zakupów cieszyła się największą popularnością wśród osób w przedziale wiekowych 15-35 lat, jednak powoli także starsi użytkownicy Internetu zaczynają korzystać z oferowanych możliwości.