Wpisy dla tagu: hipermarket

Manipulacje w hipermarketach

Publikacja treści: 28-03-2012, Otagowane jako: hipermarket, strategia marketingowa, materiały

Chyba wszyscy co jakiś czas robimy zakupy w hipermarketach – zwykle cenimy sobie różnorodny asortyment i niższe ceny w tych sklepach. Ale czy wiemy także, że bardzo często w sklepach tego typu stajemy się ofiar wyrafinowanej manipulacji? W nowoczesnych hipermarketach strategia sprzedaży jest wypadkowa badań psychologicznych i strategii marketingowych. Aby towar lepiej się sprzedawał stosuje się specjalna kolorystykę wystroju wnętrz, puszcza się także określony rodzaj muzyki, który ma zachęcić do robienia zakupów. Jak wynika z ankiet, techniki manipulacyjne hipermarketów naprawdę przynoszą efekty. Mniej więcej 53% wszystkich kupionych produktów zakupujemy pod wpływem impulsu, nie planując tego wcześniej. Zazwyczaj tylko 30% zakupionych przez nas artykułów należy do produktów, które planowaliśmy kupić już wcześniej. Jak się okazuje, manipulacja klientami pozwala hipermarketom na zwiększenie swoich obrotów nawet o 300%, co, rzecz jasna, przekłada się na niebotyczne kwoty pieniężne.

Promocje

Publikacja treści: 29-03-2012, Otagowane jako: hipermarket, strategia marketingowa

Dość częstym sposobem na zwiększenie sprzedaży wybranych produktów jest promocja na nie – nic tak nie przyciąga klientów jak jakaś specjalna oferta, która obiecuje wielkie korzyści finansowe. Do promocji trzeba jednak podchodzić sceptycznie. Choć to niezgodne z prawem, bardzo często dzieje się tak, iż cena „promocyjna” jest taka sama jak cena regularna. Wystarczy jednak wielki napis „promocja”, by zachęcić ludzi do kupna danego produktu. Warto pomyśleć także, dlaczego właściwie dane promocje są organizowane. Przecież w interesie supermarketu wcale nie leży sprzedawanie danych produktów po ułamku ich ceny. Przeważnie w promocji spotkać możemy produkty, które zostały zamówione w byt dużej ilości lub też takie, którym kończy się termin przydatności do spożycia. Często też stosuje się promocje na produkty drogie. Dzięki temu hipermarket wyprzedaje droższy towar, ponieważ klientom wydaje się, że, kupując dany produkt po promocyjnej cenie, robią lepszy interes, niż gdyby zdecydowali się na tańszy, kupowany na co dzień towar.

Merchandising i ustawienie stoisk

Publikacja treści: 29-03-2012, Otagowane jako: hipermarket, koszty, towar

Mechandising, czyli określony sposób ustawienia produktów na półkach, ma ogromny wpływ na to, co ostatecznie klient kupi. Przede wszystkim stosowana jest prosta zasada – na wysokości oczu klienta ustawiane są droższe produkty, a niżej te w bardziej przystępnych cenach. Trick ten znany jest wszystkim, a mimo to ludzie ciągle się na niego nabierają. Kolejnym sposobem na zwiększeni obrotów sklepu jest ustawianie droższych produktów obok dóbr luksusowych z tej samej kategorii. W ten sposób droższy produkt stanie się w oczach klienta relatywnie tanim i zwiększy się prawdopodobieństwo, że właśnie on zostanie zakupiony. A jak wygląda sytuacja, jeśli chodzi o specjalne ustawienie stoisk? Nie jest przypadkowym posunięciem, że np., stoisko z pieczywem zawsze znajduje się daleko od wejścia. Dzięki temu, aby kupić chleb czy bułki, musimy przejść praktycznie przez cały sklep, co może zaowocować licznym zakupami pod wpływem impulsu. A przecież o to właśnie chodzi osobom odpowiedzialnym za rozstawienie poszczególnych stoisk.

Kolorystyka i muzyka

Publikacja treści: 30-03-2012, Otagowane jako: hipermarket, koszty, towar

Czy zastanawialiśmy się dlaczego wnętrza supermarketów utrzymane są zwykle w jasnych pastelowych kolorach i dlaczego stale słychać w tle muzykę? Nie jest to bynajmniej przypadek, obie kwestie wynikają z założeń sklepowego marketingu. Warto by np. zastanowić się, dlaczego napisy „promocja” są zwykle czerwone? Nie jest to bynajmniej przypadkowe działanie. Jak wykazały badania, czerwona barwa zachęca nas do nieprzemyślanych działań, a wiec także do szybkich zakupów bez zastanowienia. Póki co w naszym kraju jeszcze nie stosuje się tak skutecznej muzycznej „zachęty” jak w innych krajach, jednak warto wyjaśnić, w jaki sposób jeszcze supermarkety mogą zwiększyć swoje obroty. Jeśli muzyka ma przynieść wymierny efekt, powinna być ona dość wolna, wręcz usypiająca. Dzięki temu klient zostaje dłużej w sklepie. Podkład muzyczny powinien się jednocześnie cechować dość szybkim rytmem, co ma doprowadzić, podobnie jak wspomniana czerwona barwa, do szybszej decyzji o zakupie jakiegoś przedmiotu.

Tesco

Publikacja treści: 05-04-2012, Otagowane jako: sieci handlowe, supermarke, hipermarket

Jedną z najpopularniejszych sieci handlowych w naszym kraju są obecnie sklepy marki Tesco, które oferują nam zakupy zarówno w supermarketach jak i rozbudowanych hipermarketach. Tesco to siec brytyjska z długą tradycja – pierwszy sklep powstał już w roku 1929. Również w naszym kraju mamy do wyboru sporo punktów Tesco – obecnie jest ich już ponad 400. Tesco to sieć, w obrębie której znajdziemy nie tylko duże hipermarkety, ale także supermarkety, czy nawet całkiem niewielkie sklepy samoobsługowe. W każdym razie warto dodać, że choć początkowo sieć oferowała tylko produkty spożywcze, szybko jej asortyment znacznie się rozszerzył. Obecnie Tesco sprzedaje także kosmetyki, sprzęt elektroniczny, odzież (znana Marak F&F) , a nawet samochody i części do nich. Lojalni klienci Tesco mogą także korzystać z programu Clubcard, w którym zbiera się punkty za każde zrobione zakupy. Owocuje to otrzymaniem 4 razy do roku jakiegoś bonu pieniężnego do Tesco lub możliwością korzystania z upustu na najczęściej przez nas wybierane w Tesco produkty.

Real

Publikacja treści: 07-04-2012, Otagowane jako: sieci handlowe, hipermarket, marka

Real to hipermarkety o proponujące nam zarówno produkty spożywcze jak i przemysłowe, sieć pochodzi z Niemiec, jednak obecnie sklepy te możemy spotkać w wielu państwach europejskich. W Polsce zakupy w hipermarketach Real możemy bez problemu robić już od połowy lat 90-tych ubiegłego wieku. Pierwszy sklep wybudowany został w roku 1996 w Szczecinie. Obecnie w Polsce mamy już 54 hipermarkety sieci Real. Nie ma nic dziwnego w tym, że marka ta jest tak popularna. Musimy pamiętać o tym, że niejednokrotnie w Realu możemy kupić produkty wysokiej jakości, które reprezentują markę stworzoną specjalnie na potrzeby sieci Real. Można tutaj wymienić w pierwszej kolejności produkty sygnowane nazwami: Watson, Alaska i TIP. Ta ostatnia nazwa jest na pewno najbardziej znana nam wszystkim. Produkty TIP (Tanio o pewni) to żywność i kosmetyki dobrej jakości i w przystępnej cenie. Wspomniana natomiast Alaska to seria wyprodukowanych specjalnie dla Real produktów AGDS, z kolei Watson to nazwa wysokiej klasy sprzętu RTV.

Auchan

Publikacja treści: 07-04-2012, Otagowane jako: sieci handlowe, hipermarket, marka

Auchan to jedna z bardziej rozpoznawalnych francuskich sieci handlowych w Europie. Obecnie sklepy Auchan mamy także w Polsce. Zwykle hipermarkety Auchan budowane są na terenach wiejskich lub podmiejskich tuż obok wielkich miast – tak było też z pierwszym sklepem Auchan wybudowanym w 1996 w piasecznie niedaleko Warszawy. Od samego początku Auchan starał się zjednać sobie klientów poprzez nowatorskie systemy promocyjne. Przykładem takich działań mogą być karty kredytowe Auchan, które to wydawane są już od 2001 roku. Wielu stałych klientów bardzo ceni sobie to udogodnienie. Od roku 2006 klienci sklepów mogą zdecydować się także na kartę Visa Auchan. Formą promocji sklepu jest także nowatorski program lojalności pod wiele mówiącą nazwą „Skarbonka”, który działa już od 2003 roku. Obecnie w naszym kraju znajdują się aż 22 hipermarkety Auchan, zwykle wokół nich tworzone są swego rodzaju nowoczesne centra handlowe (tzw. galerie), co dodatkowo przyciąga jeszcze klientów z danego miasta i okolicy.

Castorama

Publikacja treści: 07-04-2012, Otagowane jako: sieci handlowe, supermarket, hipermarket

Castorama to siec francuskich supermarketów i hipermarketów oferujących towary przydatne do budowy domu lub do jego aranżacji. Obecnie sklepy tej sieci są bardzo popularne także w naszym kraju. To największa sieć handlowa tego typu w naszym kraju – obecnie mamy aż 53 sklepy pod szyldem Castorama. Pierwszy sklep powstał we Francji w roku 1969, w naszym kraju natomiast w 1994. Obecnie w Europie i Azji znajduje się łącznie ponad 800 sklepów francuskiej marki. Castorama to sklep o wyjątkowych tradycjach. Tym, co wyróżnia te sieć na Tel innych supermarketów, jest brak promocji. Zamiast tego jednak niskie ceny utrzymywane są konsekwentnie przez cały rok. Co więcej, jeśli w ciągu 15 dni od zakupu danego produktu, znajdziemy w innym sklepie taki sam, ale za to w niższej cenie, możemy być pewni, że Castorama zwróci nam różnicę. Sklep rozdaje klientom także specjalne karty porad, dzięki czemu wykorzystanie zakupionych narzędzi nie będzie dla nas zbyt trudne. Organizowane są także rozmaite pokazy instruktażowe




największy lombard w Polsce http://www.starterzy.pl/kategorie.html Odzież marki Koka WMNS dostępna w sklepie internetowym.