Wpisy oznaczone datą: 30-03-2012

Kolorystyka i muzyka

Publikacja treści: 30-03-2012, Otagowane jako: hipermarket, koszty, towar

Czy zastanawialiśmy się dlaczego wnętrza supermarketów utrzymane są zwykle w jasnych pastelowych kolorach i dlaczego stale słychać w tle muzykę? Nie jest to bynajmniej przypadek, obie kwestie wynikają z założeń sklepowego marketingu. Warto by np. zastanowić się, dlaczego napisy „promocja” są zwykle czerwone? Nie jest to bynajmniej przypadkowe działanie. Jak wykazały badania, czerwona barwa zachęca nas do nieprzemyślanych działań, a wiec także do szybkich zakupów bez zastanowienia. Póki co w naszym kraju jeszcze nie stosuje się tak skutecznej muzycznej „zachęty” jak w innych krajach, jednak warto wyjaśnić, w jaki sposób jeszcze supermarkety mogą zwiększyć swoje obroty. Jeśli muzyka ma przynieść wymierny efekt, powinna być ona dość wolna, wręcz usypiająca. Dzięki temu klient zostaje dłużej w sklepie. Podkład muzyczny powinien się jednocześnie cechować dość szybkim rytmem, co ma doprowadzić, podobnie jak wspomniana czerwona barwa, do szybszej decyzji o zakupie jakiegoś przedmiotu.

Produkty impulsywne

Publikacja treści: 30-03-2012, Otagowane jako: strategia marketingowa, koszty, popularność

Określenie „produkty impulsywne” to typowy termin z marketingu sklepowego. Chodzi o wszystkie te produkty, które znajdują się koło kas w supermarketach – bardzo często uzupełniamy nimi nasze koszyki, choć nie zamierzaliśmy ich wcześniej kupować. Warto dodać, że kupowaniu produktów impulsywnych sprzyjają kolejki przy kasie. Klienci często nabierają ochoty na jakąś przekąskę, z tych, które wyłożone są tuż obok nich. Zwykle wybierane są batonu, napoje w małych butelkach, gumy do żucia. Produkty tego typu są szczególnie nęcące dla dzieci. Na impulsywnym działaniu bazują także kosze z produktami w okazyjnych cenach, które zawsze znajdują się tuż za wejściem do sklepu. Zwykle łatwo skusisz klienta na jedne z oferowanych produktów, gdyż wchodząc dopiero do sklepu, nie zastanawiamy się jeszcze, ile pieniędzy nam zostało. Zakup niezaplanowany może jednak dotyczyć także sytuacji, kiedy np. możemy nabyć 3 produkty w cenie 2 itd. Zwykle zanim zdążymy się zastanowić, po co nam tyle egzemplarzy danego towaru, ląduje on już w naszym koszyku.




www.nabudowie.net.pl/wysokosc-teoretyczna-podnoszenia/ grawerowane dyplomy podziękowania i certyfikaty to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych dyplomów www.ciekawe-wnetrze.pl/kat/kuchnia/