Wpisy oznaczone datą: 28-03-2012

Dom handlowy

Publikacja treści: 28-03-2012, Otagowane jako: sklep, interesujący, artykuły

Obecnie, kiedy w każdym większym mieście znajduje się już przynajmmniej jednak galeria handlowa, domy handlowe, określane też mianem domów towarowych nie są już tak cenione jak niegdyś. Jednak niektóre z nich nadal jakoś utrzymują swoją pozycje dzięki wysokiej jakości towarom, które najczęściej proponują. Domu towarowe od samego początku przeznaczone były do sprzedaży wielobranżowej, jednakże pod jednym szyldem. Pierwsze sklepy tego typu powstawały już w XIX wieku. W tamtych czasach wielokondygnacyjne budynki handlowe stawały się najczęściej początkiem utworzenia ścisłego centrum miasta. Niektóre domy handlowe, zwłaszcza te największe, są znane na całym świecie. Można tutaj wymienić berliński KaDeWe lub londyńskiego Harrodsa. Również Polsce domy handlowe były swego czasu bardzo popularne, obecnie jednak zdają się należeć już do przeszłości, gdyż chętniej korzystamy z galerii handlowych. Najbardziej znane polskie dom y towarowe to: Galeria Centrum, Smyk, Wars Sawa, Junior itd.

Manipulacje w hipermarketach

Publikacja treści: 28-03-2012, Otagowane jako: hipermarket, strategia marketingowa, materiały

Chyba wszyscy co jakiś czas robimy zakupy w hipermarketach – zwykle cenimy sobie różnorodny asortyment i niższe ceny w tych sklepach. Ale czy wiemy także, że bardzo często w sklepach tego typu stajemy się ofiar wyrafinowanej manipulacji? W nowoczesnych hipermarketach strategia sprzedaży jest wypadkowa badań psychologicznych i strategii marketingowych. Aby towar lepiej się sprzedawał stosuje się specjalna kolorystykę wystroju wnętrz, puszcza się także określony rodzaj muzyki, który ma zachęcić do robienia zakupów. Jak wynika z ankiet, techniki manipulacyjne hipermarketów naprawdę przynoszą efekty. Mniej więcej 53% wszystkich kupionych produktów zakupujemy pod wpływem impulsu, nie planując tego wcześniej. Zazwyczaj tylko 30% zakupionych przez nas artykułów należy do produktów, które planowaliśmy kupić już wcześniej. Jak się okazuje, manipulacja klientami pozwala hipermarketom na zwiększenie swoich obrotów nawet o 300%, co, rzecz jasna, przekłada się na niebotyczne kwoty pieniężne.




licówki tarnów