Wpisy oznaczone datą: 26-03-2012

Supermarket

Publikacja treści: 26-03-2012, Otagowane jako: obiekt handlowy, sklep, artykuły

Supermarket, czyli duży sklep samoobsługowy, oferujący nam wiele produktów z różnych branży, to chyba najpopularniejszy obecnie typ sklepu. Supermarket to zasadniczo takie sklep, którego powierzchnia nie przekracza 2 5000 m2 - jeśli sklep jest większy, mamy już do czynienia z hipermarketem. Warto dodać, że bardzo czeto te same firmy stawiają zarówno swoje supermarkety i hipermarkety. Dzięki temu, że supermarkety są sklepami w dużej mierze samoobsługowymi, ich właścicielom udaje się uzyskać znaczne oszczędności na kosztach zatrudnienia pracowników. To także przyczynia się do obniżenia oferowanych tutaj produktów. Ze względu na fakt, że supermarkety zamawiają ogromne ilości towarów, mają możliwość wynegocjowania korzystniejszych cen od producentów. Dzięki temu również możemy finalnie robić tańsze zakupy. Ze względu na to, że supermarkety są bardzo istotną konkurencją dla małych sklepów osiedlowych, często pojawiają się głosy przeciwne otwieraniu nowych sklepów tego typu. Argumentem jest w tym przypadku najczęściej prognozowany upadek gospodarki lokalnej.

Dyskont

Publikacja treści: 26-03-2012, Otagowane jako: obiekt handlowy, interesujący, produkt

O dyskontach cenowych słyszy się często w kontekście oszczędności na zakupach. Tego typu sklepy faktycznie oferują nam ceny znacznie niższe niż w supermarketach czy na targowiskach. Z tego też względu są one bardzo często odwiedzane przez przeciętnych klientów sklepów spożywczych. Czym jeszcze można wyjaśnić popularność dyskontów? Dyskonty bardzo często stosują bardzo zdecydowaną politykę reklamową – na pewno każdy z nad słyszał np. o akcji „codziennie niskie ceny”, która jest reklamą sieci Biedronka. To kolejny rozpoznawalny sposób działania dyskontów - sklepy te w reklamach podkreślają w pierwszej kolejności właśnie niskie ceny. Cecha dość charakterystyczną dla sklepów dyskontowych jest wysoki stopień rotacjo produktów. Dzieje się tak ze względu ograniczonej ilości produktów danego typu. Przeważnie w dyskontach nie wypakowuje się towarów na półki – są one sprzedawane wprost z większych zbiorczych opakowań, czasami nawet wprost z palet transportowych. Wszystkie te kroki pozwalają na dodatkowe obniżenie marży na sprzedawane produkty.