Wpisy oznaczone datą: 11-03-2012

Historia zakupów grupowych

Publikacja treści: 11-03-2012, Otagowane jako: oferta, kupiec, gruper

Zakupy grupowe, choć nie w wersji online, mają całkiem długą tradycję. Od dawna bowiem w przypadku zamawiania większej ilości towarów można było liczyć na wyraźny rabat. Obecnie jednak zakupy grupowe funkcjonują przede wszystkim w Internecie, gdzie łatwiej można znaleźć odpowiednio duża ilość kupców. Pierwszy zorganizowany portal oferujący możliwość zniżkowych zakupów grupowych powstała w Stanach Zjednoczonych w roku 2008 – chodzi o znany Goupon. Idea zyskownych zakupów szybko okazała się być strzałem w dziesiątkę, co spowodowało, że zaczęto tworzyć inne portale tego typu. Również w naszym kraju powstały podobne serwisy, można tutaj wymienić choćby Grupon, Gruper, MyDeal i inne. Jak wynika ze statystyk w naszym kraju póki co mniej więcej 25 % internautów zdążyło już zrobić zakupy grupowe. Dotychczas ta forma zakupów cieszyła się największą popularnością wśród osób w przedziale wiekowych 15-35 lat, jednak powoli także starsi użytkownicy Internetu zaczynają korzystać z oferowanych możliwości.

Zakupy grupowe – korzyści dla oferentów

Publikacja treści: 11-03-2012, Otagowane jako: serwis zakupowy, zniżki

Jeśli chodzi o korzyści płynące z zakupów grupowych, to przede wszystkim rzucają się w oczy wysokie zniżki cenowe – zatem zakupy grupowe są korzystne przede wszystkim dla klientów. Ale czy na pewno? Dlaczego właściwie sklepy, restauracje, hotele czy salony SPA decydują się na oferty grupowe, które teoretycznie oznaczają brak wymiernego zysku. Jednak prawda jest taka, że zakupy grupowe są bardzo korzystne także dla oferentów, którzy, wiedząc z góry, jak wiele osób będzie trzeba obsłużyć, mogą już wcześniej zadbać o odpowiednie moce przerobowe praz warunki lokalowe. Nie wolno zapominać także o tym, że oferty grupowe bardzo często dotyczą tak zwanych martwych okresów, które normalnie w ogóle nie są zyskowne. Trzeba także pomyśleć o kwestiach promocyjnych – fakt, że z danej oferty skorzystają setki osób, powoduje, że marka zapisze się w ich pamięci. Wiele osób na pewno po raz kolejny skorzysta z usług danego hotelu czy salonu kosmetycznego, jeśli usługi tam oferowane w pełni ich zadowoliły – zatem w tym kontekście oferty grupowe są sprytna kampanią reklamową.




pomocniki fryzjerskie matrix