Wpisy oznaczone datą: 05-04-2012

Koszyk w supermarkecie a wielkość naszych zakupów

Publikacja treści: 05-04-2012, Otagowane jako: strategia marketingowa, popularność, koszty

Jeśli zastanawiamy się, w jaki sposób sklepy zachęcają do zrobienia większych zakupów, to na pewno można by było wspomnieć także o koszykach i wózkach na zakupy. Przede wszystkim powiedzmy sobie wprost – nakaz chodzenie po sklepie z koszykiem ma nie tyle chronić przed ewentualnymi kradzieżami, co spowodować, że szybciej kupimy coś, czego nie planowaliśmy. Wiadomo, że gdybyśmy weszli tylko po np. krem i nie wzięli koszyka, to raczej nie kupilibyśmy zbyt wiele nadprogramowych towarów. Bo po prostu ciężko byłoby się z nimi zabrać. Sama wielkość koszyka na zakupy jest już świadomym zabiegiem marketingowym. Zwykle nie wrzucamy do niego jednego tylko przedmiotu, podświadomie napełniamy koszyk, co prowadzi do większego wydatku przy kasie. Podobnie sytuacja wygląda, gdy weźmiemy wózek, tym razem mamy jeszcze więcej miejsca, które zwykle zapełniamy dość bezmyślnie. Do tego wózek jest znacznie dla nas wygodniejszy, nie musimy przecież męczyć się z ciężarem zakupów, dlatego też ostatecznie robimy wielkie zakupy, nawet jeśli na naszej liście figurowało zaledwie 10 produktów.

Tesco

Publikacja treści: 05-04-2012, Otagowane jako: sieci handlowe, supermarke, hipermarket

Jedną z najpopularniejszych sieci handlowych w naszym kraju są obecnie sklepy marki Tesco, które oferują nam zakupy zarówno w supermarketach jak i rozbudowanych hipermarketach. Tesco to siec brytyjska z długą tradycja – pierwszy sklep powstał już w roku 1929. Również w naszym kraju mamy do wyboru sporo punktów Tesco – obecnie jest ich już ponad 400. Tesco to sieć, w obrębie której znajdziemy nie tylko duże hipermarkety, ale także supermarkety, czy nawet całkiem niewielkie sklepy samoobsługowe. W każdym razie warto dodać, że choć początkowo sieć oferowała tylko produkty spożywcze, szybko jej asortyment znacznie się rozszerzył. Obecnie Tesco sprzedaje także kosmetyki, sprzęt elektroniczny, odzież (znana Marak F&F) , a nawet samochody i części do nich. Lojalni klienci Tesco mogą także korzystać z programu Clubcard, w którym zbiera się punkty za każde zrobione zakupy. Owocuje to otrzymaniem 4 razy do roku jakiegoś bonu pieniężnego do Tesco lub możliwością korzystania z upustu na najczęściej przez nas wybierane w Tesco produkty.